مطالب سیر نمایشگاهی بهائیت سند نفوذ و حمایت غرب
۱
کلام امام و بهاییت
اسلام و مذهب مقدس جعفری سدّی است در مقابل اجانب و عمال دست نشانده آنها، چه راستی و چه چپی، و روحانیت که حافظ آن است سدّی است که با وجود آن، اجانب نمیتوانند به نحوی که دلخواه آنها است، باکشورهای اسلامی وبه خصوص با کشور ایران رفتار کنند، لهذا قرنها است که با نیرنگهای مختلف برای شکستن این سد نقشه میکشند: گاهی از راه مسلط کردن اعمّال خبیث خود بر کشورهای اسلامی، و گاهی از راه ایجاد مذاهب باطله و ترویج بابیت و بهائیت و وهابیت، و گاهی از طریق احزاب انحرافی امروز که مکتب بیاساس مارکس با شکست مواجه است و بیپایگی آن برملا شده است. عمال اجانت که خود بر ضدّ مکتب آن هستند، در ایران از آن ترویج میکنند برای شکست وحدت اسلامی و کوبیدن قرآن کریم و روحانیت در ایران که مهد تربیت اهلبیت عصمت و طهارت است و با زنده بودن این مکتب بزرگ، هرگز اجانب غارتگر به آرزوی غیرانسانی خود نمیرسند، ناگزیر هستند مذهب مقدس تشیع و روحانیت را به هر وسیله تضعیف کنند و بکوبند. ( صحیفهِ نور، ج ۱، مرکز مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، تهران ۱۳۶۱، ص ۲۲۹٫)
۲
کلام رهبری
هر کس در راه روشنگری فکر مردم تلاش بکند ، از یک انحرافی جلوگیری کند ، از یک سوء فهمی مانع شود ، چون در مقابله با دشمن است ، جهاد است.
۳
مقدمه
مهدویت از مسائل مهم اعتقادی در حوضه معارف اسلام است. طمع و کج فهمی این جایگاه با ارزش موجب به وجود آمدن بعضی آسیبها بر پیکره تشیع شده که از جمله آن می توان به فرقه های بابیت و بهائیت اشاره نمود.
این گونه فرقه ها به خصوص بهائیت به طور ویژه از حمایت استکبار جهانی و به خصوص کشورهایی که قصد استعمار فرهنگی دیگر کشور ها را دارند، برخوردار هستند، زیرا استکبار جهانی از این فرقه ها به عنوان قسمت اعظمی از تهاجم فرهنگی خود استفاده می کند. هدف اصلی همه ی این فرقه ها و گروه های ضاله که بخشی در قدیم و بخشی هم در این قرن مدرن به وجود آمده اند، انحراف جوانان به طرق مختلف و با استفاده از تمامی ابزار و توان های خود است. حال وظیفه هر انسان مسلمان و به ویژه شیعه ابتدا خود سازی و ایمن سازی خود در برابر این گونه بیماری های دینی با سلاح ایمان و بینش اسلام ناب محمدی (ص)ودر ادامه مبارزه اصولی و منطقی بر اساس تحقیق و پژوهش با این فرقه های ضاله و نو ظهور است. ما نیز سعی داریم تا با تهیه سیر نمایشگاهی با نام بهائیت سند نفوذ و حمایت غرب تا حدودی ماهیت این فرقه ضاله را روشن کرده و نقشه های شوم آنان برای انحراف جوانان را نقش بر آب کنیم. امید است قلب مقدس حضرت بقیه ا… ارواحنا له الفداه از این کار خشنود گردد.
اللهُمَ عَجِل فی فَرَجِ مُولانا صاحِبَ الزَمان(عج)
و َاحــفِظ نائِبَ المَهدی اِمـــامَنا الخامنِــه ای
مجمع رهروان ولایت
۴
زمینه های پیدایش
براى بررسى به وجود آمدن این فرقه باید به وضعیت حاکم بر دوران قاجار توجه کرد.
۱- وضعیت اجتماعی:درآن دوران نود درصد مردم بی سواد بودند و خرافات بسیار رواج داشت و با دین قا طی شده بود. شیعیان صفوى بر شیعیان علوى غلبه داشتند،دین فقط در نماز وروزه خلاصه مى شد و مردم بیشتر در فکر تامین زندگى خود بودند.
۲- وضعیت سیاسی:نفوذ بیگانگان به وضوح به چشم مى خورد. گوشه گوشه ى حکومتی که قرار بود علوى باشد به شوروى و انگلیس و دیگر کشور ها مى بخشیدند و مردم به حکومت بد بین بودند، چون حکومت حرف دین دارى مى زد، در نتیجه مردم از دین بر مى گشتند. استعمار تلاش مى کرد از طریق فساد بلایی بر سر مردم بیاورد که بر سر آندلس آورده بود. مشروب خواری و مسائل شهوانی را رواج می دادند. روشنفکران فکر می کردند غرب کعبه آمال است. رعیت پست شده ، منتظر بود تا فردی به او توجه کند، در همین حال انگلیس تخم شوم بهائیت را کاشت.
۳- وضعیت اقتصادی: مردم اکثرا بر زمین اربابان خود کشاورزی می کردند و پول اندکی را می گرفتند ولی سود اصلی را قشر ثروتمند می بردند و این باعث فاصله گرفتن روزانه این دو قشر از یکدیگر می شد. اصولا تمام ثروتمندان از نزدیکان و فامیلان دربار بودند.
۵
آغاز یک ادعا
شخصی با نام محمد علی شیرازی در شیراز با تحریک سفارت خانه های روسیه و انگلیس و همچنین عده ای که دور خود جمع کرده بود شروع به ادعای بابیت ((رابط بین مردم و امام زمان (عج) ))کرد. در ادامه با کمک دولت های مذکور و با توجه به اینکه زمینه ی روانی را هم داشت ادعای شگف آور خود یعنی مهدی موعود (عج) و بعد هم ادعای پیامبری و خدایی کرد. در این هنگام علما او را مرتد دانستند ، او که وضع را این چنین دید از ادعای خود توبه کرد ولی بعد از آزادی دوباره عقاید خود را ترویج داد و مریدانی را برای خود جمع کرد. این موضوع ادامه داشت تا صدارت امیرکبیر که او را با قاطعیت و در حالی که فشار زیادی از سوی سفارت روسیه و انگلیس وارد می شد، در شعبان ۱۲۶۶ (ه . ق) در تبریز تیر باران کرد و طومار شوم علی محمد شیرازی را برای همیشه بست.
۶
بهاء الله کیست؟
میرزا حسینعلی نوری که خود را جانشین علی محمد شیرازی معرفی نمود و کتاب الاقدس را به زبان فارسی و ایقان را به عربی و با غلط های لغوی زیاد نوشت و فقه بهائیت را پیاده کرد. او بعد ها به بها الله معروف شد. حسینعلی زبان عربی را دست و پا شکسته از طلبه های سلیمانیه عراق یاد گرفته بود و سعی می کرد تا حد امکان هر کتابی را که تالیف می کند به زبان عربی باشد که پس از او عباس افندی بسیاری از آنها را در کتاب ایقان تصحیح کرد و شرح مفصلی بر احکامی که او وضع کرده بود نوشت تا کمی از احکام بی ربط و شرم آور او را توجیه کند.
میر زا حسینعلی رابطه خوبی با حکومت روس داشت و در کتب تاریخی هم به روابط بهاء الله با دالگورکی سفیر روسیه اشاره شده که حاصل این روابط ، کمک های مالی حکومت روسیه به میرزا است که در راه رسیدن به مقاصد خود مصرف می نمود. پس از مرگ بهاءالله ، شوقی افندی به ریاست بهائیت رسید.
۷
عقاید بهاییت
بعد از مطالعه این عقاید به راحتی می توان درک کرد که این عقاید دارای اشگالات بسیاری است و بعضی از این عقاید بسیار خنده آور و باور نکردنی است. در پایان برخی از عقاید در داخل پرانتز توضیحاتی داده شده است.
۱- از آنجا که مجموع حروف ابجد علی محمد شیرازی با مجموع حروف ابجد رب برابر است ، او خود را «رب» نامید . (علی محمد با این کار سعی کرد به ادعای خدایی خود مشروعیت ببخشد. )
۲- شیرازی خاتمیت را نفی کرد و گفت : پیغمبران دیگری هم می آیند ، منتها هر هزار سال یک پیامبر ! اگر قبل از هزار سال کسی پیدا شد بسوزانیدش که دروغ می گوید.
۳- قیامت در همین دنیاست . ( محمد علی با این گفتار معاد که یکی از اصول دین است را نفی کرد.)
۴- تمامی مکاتب دینی ، علمی ، ادبی و اخلاقی باید محو شود و فقط بهائیت باقی بماند .
۵- تمام ابنیه و بقا و هر ساختمانی که به نام دین ساخته شده باید تخریب شود ( دقیقاٌ مانند وهابیت ) .
۶- خانه شیراز جایی است که کعبه بهائیان است و بر تمام مردان واجب است به حج این خانه بیایند .( به اصل پنجم توجه کنید)،(لازم به ذکر است که منزل مذکورمدتی پیش توسط شهرداری شیراز به توالت عمومی تبدیل شده است.)
۷- هر چیز گرانبهایی که صاحب ندارد ، متعلق به بیت العدل است.( بیت العدل واقع در شهر عکا ست و مر کز سیاستگذاری بهائیان است.)
۸- نماز ۹ رکعت در صبح و شام واجب است .
۹- قبله ، مقبره جسد بهاء الله در شهر عکا (اسرائیل ) است .
۱۰- سال نوزده ماه و هر ماه نوزده روز دارد .( با این حساب هر سال ۳۶۱ روز است ، احتمالاٌ آقایان بقیه را کبیسه می دانند .)
۱۱- بهائیت عدد ۹ را مقدس می دانند ، زیرا همسر یکی از رهبران بهائی ازدواج با ۹ مرد را برای خود حلال کرد و به این دلیل است که در بعضی خرافات تاکید شده نامه یا پیامک هایی را ۹ بار بین دیگران پخش کنید . که این نشانه ای از نیرنگ بهائیت برای بی اعتقاد کردن مردم به خدا و توسل به این خرافات است .
۱۲- بنیانگذار این فرقه طبق حکمی ازدواج با هم خویشان به جز زن پدر (نامادری) را حلال کرده است . یعنی جوان بهائی بدون اینکه دینش مانعی برای او محسوب شود می تواند با خواهر یا مادر خود ازدواج کند .
۱۳- ادعای الهیت : رهبران این فرقه هرکدام از زمان به قدرت رسیدن ، خود را خدا یا فرستاده خدا می نامند، که خود این نشانه ی کفر و ارتداد آنهاست.
۸
احکام بهاییت
به برخی از احکام شگفت آور بهائیت توجه کنید:
۱٫ دستور زبان از پیامبر است ( چون تعداد غلطها و اشتباهات متون باب به قدری بود که نتوانستند آنها را تصحیح کنند ، گفتند که آنها درست بوده و مردم هم باید مطابق آن صحبت کنند !) ۲٫ ارث کسی که اولاد ندارد به بیت العدل می رسد. ۳ .کیفر زنا در مرحله ی اول و دوم ۹ مثقال طلاست که به بیت العدل تعلق می گیرد . ۴ . اگر کسی خانه ای را آتش زد اورا بسوزانید. ۵ .حکم غیر طهارت را از همه چیز و همه ملت ها برداشتیم و این موهبتی است که وقتی بر اسمای حسنای خود عرضه کردیم در دریای طهارت فرو رفتند. ۶٫ حرام است که مسلمانان در راهها و بازار راه بروند و دهانشان را تکان دهند ! ( چون علما در حین راه رفتن ذکر می گفتند. ) ۷٫ سوال بر شما حرام گشته ولی خداوند شما را عفو کرده تا به آنچه نیاز داشتید سوال کنید!(چگونه حکمی است که در قسمت اول جمله حرام وسپس حلال می شود!؟) ۸٫تمام حق الناس ها با پرداخت دیه (به بیت العدل) بخشیده می شود. ۹٫ مهریه دختر دهاتی ۱۹ مثقال نقره و مهریه دختر شهری ۱۹ مثقال طلا می باشد ( بین دختر شهری و روستایی تفاوت گذاشته اند.) ۱۰٫استعمال دارو مطلقاٌ حرام است. ۱۱٫مراجعه به پزشک حاذق واجب است.(حکم قبل را ببینید،آیا دکتر بعد از معاینه می تواند دارو تجویز نکند در حالی که فرد بیمار است. )
۹
فساد در بهاییت
انسانهایی که بهائیت را بری خود همچون دینی برگزیده اند ، هیچ خط قرمز و یا مرز اعتقادی و اخلاقی برای رفتارهایشان قائل نیستند و فساد ، فحشا و انواع بی بند و باری ها از ابتدای شکل گیری تا کنون در میان آنها شایع بوده است.از جمله این فساد ها میتوان به ازدواج با محارم اشاره کرد که نه فقط برطبق دین اسلام امری زشت و گناهی بزرگ است ، بلکه هر دین و آئینی که تبلیغ کننده آن یکی از پیامبران الهی باشد، برای جایگاه خانواده ارزش ویژه ای قائل بوده و از سویی این گونه عمل ها را باعث ترویج فساد در جامعه می داند و از سوی دیگر نهال مقدس خانواده را صرفا کانونی برای رفع نیاز های جنسی تبدیل می کند. این در حالی است که پایه گذار این فرقه این عمل را گامی نو و ابتکاری خلاقانه می داند و نتیجه آن را دوری از تعصبات دینی عنوان می کند.یک جوان بهایی می تواند با شعار دوری از تعصبات با مادر ، خواهر، عمه و دیگر محارم خود ازدواج کند. از دیگر کار های این فرقه می توان به زنا اشاره کرد که در میان این فرقه بسیار شایع است که دلیل آن کیفر آن است که در مرتبه اول نوزده مثقال طلا بوده که بعد از پرداخت این مقدار دیگر کیفری برای آن در نظر گرفته نشده است.
۱۰
دام های بهاییت
چهره و ظاهر یک مُبَلِغ بهایی تفاوت بسیاری با باطن او دارد. او برای به دام انداختن و اغفال یک جوان ابتدا خود را هم عقیده وشیفته ی فرد مورد نظر نشان می دهد،اما پس از مدتی با طرح سوال ها و شبهاتی غلط در بنیان دینی مثل اسلام آن را آئینی قدیمی و بی ریشه و اساس جلوه می دهد و در عین حال فرقه خود را آئینی الهی ، مدرن و دارای همه آزادی ها می نماید. از دیگر مسائلی که این مبلغین برای انحراف از آنها استفاده می کنند باید به وعده های مالی و جنسی اشاره کرد که بزرگترین سلاح تبلیغی آنان است. در اکثر موارد مبلغین بهایی از میان دختران جوان و با ظاهری آراسته انتخاب می شوند و فعالیت خود را با دوستی های نامشروع و روابط جنسی شروع و پس از
آماده سازی ذهنی کم کم جوان را به جلسات خود دعوت ذهن و اندیشه فرد را به طرزی تغییر می دهند که دیگر جای هیچ بازگشتی برای آنها از این مسیر نیست.