نوشته جداگانه

نظر مراجع تقلید درباره بهائیت

 

امام خمینی (ره):

سؤال ۱: آیا خواندن کتب غیر اسلامی مانند بهائیت و کمونیستی و سایر مرام های الحادی حرام است؟ جواب: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند. (ر.ک استفتائات امام (ره)، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲)

۲- ازدواج زن مسلمان با مرد بهایى چه صورت دارد؟ جواب : ازدواج با فرقه ضاله بهائیه باطل است

حضرت ایت الله خامنه ای

از آنجا که در شهرستان مرودشت استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید

۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟ ۳- حکم خرید از مغازه آنها   و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟

۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟ جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با جیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

لطفا به سؤالات زیرپاسخ فرمائید:

۱ – معاشرت و همنشینى و دست دادن دانش‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدائى، متوسطه و پیش دانشگاهى، چه حکمى دارد؟

  ۲ – رفتار استادان و مربیان با دانش‏آموزانى که بهائى بودن خود را آشکار مى‏کنند و یا یقین داریم که بهائى هستند، چگونهبایدباشد؟

  ۳ – استفاده از وسایلى که همه دانش‏آموزان از آنها استفاده مى‏کنند مانند شیر آب آشامیدنى، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمى دارد؟

 جواب : همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‏آموزان بهائى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد. ۴ – خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامى، بیان فرمائید؟ جواب :همه مؤمنین باید با حیله‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

 ۵- گاهى بعضى از پیروان فرقه گمراه بهائیت براى ما غذا یا چیز دیگرى مى‏آورند، آیا استفاده از آنها براى ما جایز است؟

 جواب :از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید. ۶ – بهائیان بسیارى در اینجا کنار ما زندگى مى‏کنند که رفت و آمد زیادى در خانه‏هاى ما دارند. عده‏اى مى‏گویند که بهائى‏ها نجس هستند و عده‏اى هم آنها را پاک مى‏دانند. این گروه از بهائى‏ها اخلاق خوبى از خود آشکار مى‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

 آیت الله مکارم شیرازی

سوالها :

  ۱- معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟

جواب :معامله با آنها مطلقا اشکال دارد

محضر مبارک حضرت آیت الله العضمی مکارم شیرازی (دامت برکاته)

از آنجا که در شهرستان مرودشت استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد   می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید: ۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟ ۲-  حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟

۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟ ۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : ۱تا۴ اعضای فرقه ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد .

نجاست اعضای فرقه بهائیت:

 آیا بهائیان نجس میباشند؟

 جواب:آری آنان مرتد و نجس هستند.

 هدیه گرفتن از بهائی: اگر گوشت حیوانی که به دست مسلمانی ذبح شده از یک بهایی هدیه بگیرند استفاده از این گوشت جایز است؟

 جواب : اشکالی ندارد ولی رفت و آمد و دوستی با اعضای فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه امید هدایت آنها برود.

  معامله با فرق ضاله :

 معامله ( مانند خرید مغازه و یا وسایل یدکی ماشین) با فرقه ظاله بهاییت چگونه است لازم به ذکر است این افراد در حال حاضر دارای نمایندگی وسایل یدکی خودرو از کارخانه های داخلی هستند

 جواب: معامله با اعضای فرقه ضاله جایز نیست.

کمک به فرقه ضاله بهائیت :

 نظر به اینکه در اوائل انقلاب بنا به فتوای حضرت امام(ره ) در خصوص فرقه ضاله بهائیت که در دستگاههای دولتی استخدام بودند و پرداخت حقوق ومزایا از بودجه بیت المال مسلمین ممنوع شده که در پی آن طی استفتئا از محضر مقام معظم رهبری معظم له هم در پاسخ آن فرمودند مسئولین دولتی حق هیچگونه پرداخت حقوق وسایر مزایا از محل اعتبارات بیت المال در نظام جمهوری اسلامی را ندارند علی هذا اخیراً از سوی دبیر محترم هیات عالی نظارت جناب حجه الاسلام ناصری طی استفتا از دفتر مقام معظم رهبری که فاقد مهر وامضا مقام معظم رهبری میباشد دفتر فوق اینگونه مرقوم فرمودندکه ((میزان ضوابط ومقرارت می باشد.)) که با این بیان نامبرده بالا طی بخشنامه ای جواز پرداخت برقراری حق معیشت برای خانوادههای فرقه ضاله بهائیت را صادر نمودند لطفا تکلیف هیاتهای تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت را با ارسال آخرین نظر مقام معظم رهبری وهمچنین سایر مراجع عظام، روشن فرمایید.

  جواب: هرگونه کمک بر فرقه ضاله و اعضاء آن گروه از نظر شرعی ممنوع است مگر در موارد خاصّی که قانون بنابر مصالحی تجویز کرده است

حضرت آیت الله بهجت (ره)

سوالها :

۱-  معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟ جواب :معامله با بهائی مطلقا جائز نیست   

از آنجا که در شهرستان مرودشت استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد    می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید:

۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟ ۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟

۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟ ۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : نجسند و از معاشرت با آنها پرهیز شود و الله العالم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *