نوشته جداگانه

گاهنامه انتظار شماره۹

الْحَمْدُلِلّهُ وَ سَّلامُ عَلی عِبادِهِ الَذینَ اصْطَفی

 

                    

 

               چند وصیت فراموش شده …؟

((شما را سفارش می‌کنم به ترسیدن از خدا، و این که دنیا را نخواهید هر چند دنیا در پی شما بیاید. دریغ مخورید بر چیزی، از آن که به دستتان نیاید.

حق را بگویید، برای پاداش آن جهان کار کنید ، با ستمکار در پیکار باشید و ستمدیده را یاری کنید .

شما و همه فرزندان و خویشانم و آن کسانی که نامه من به ایشان رسد را ، سفارش می‌کنم به ترس از خدا و آراستن کارها، آشتی با یکدیگر ، که من از جد شما شنیدم که فرمود: آشتی دادن میان مردمان بهتر است از نماز و روزه سالیان.

خدا را ! خدا را! درباره یتیمان، آنان را گاه گرسنه و گاه سیر مدارید، و نزد خود ضایعشان مگذارید.

خدا را! خدا را! همسایگان را بپایید که سفارش شده پیامبر شمایند و پیوسته درباره آنان سفارش می فرمود چندان که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد کرد .

خدا را! خدا را! درباره قرآن، مبادا دیگری بر شما پیشی گیرد در رفتار به احکام آن.

خدا را! خدا را! درباره نماز، که نماز ستون دین شماست.

خدا را! خدا را! در حق خانه پروردگارتان، آن را خالی مگذارید، تا آنجا که در این جهان ماندگارید، که اگر – حرمت – آن را حفظ ننمایید به عذاب خدا گرفتار شوید .

خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا. درباره مالتان، جانتان و زبانتان!

بر شما باد به یگدیگر پیوستن و به هم بخشیدن. مبادا از هم روی بگردانید و پیوند هم را بگسلانید.

امر به معروف و نهی از منکر را وامگذارید که بدترین شما حکمرانی شما را بر دست گیرند! آنگاه دعا کنید و از شما نپذیرند. ))

   و این بود وصایای علی (ع) در آخرین لحظات ، حال ما شیعیان علی (ع) تا چه حد به این وصایا عمل کرده و می کنیم؟؟

 

بررسى کتب بهائیت:

در تکمیل مبحث بهاییت، ما صرفا با استناد به کتب موثق بهایى که در همه مراکز آنها در دسترس است، و حتى الامکان فقط کتب نوشته شده توسط دو شخص اول بهاییت یعنى على محمد شیرازى ملقب به باب و میرزا حسینعلى ملقب به بها به طور دقیق وارد می شویم و از نوشته های آن استناد میکنم.

الف- باب و مساله امام زمان(عج)

در صفحه بیست و هفت از کتاب صحیفه عدلیه او می نویسد: حضرت امام حسن عسکرى(ع) داراى فرزندى بنا محمد بوده که قائم اسلام و صاحب الزمان(عج) است.

در صفحه پنج توضیح لغات و اصطلاحات کتاب بیان فارسى در تفسیر حرف میم که در صفحه پنجاه و هشت آمده میگوید: امام دوازدهم، محمد ابن الحسن العسکرى(عج).

در لوح الف در کتاب اسرار الآثار جلد یک صفحه صد و هشتاد به بعد مضامین زیر را میبینیم: بعضى نسبت داده اند که من ادعاى امامت و یا رسالت کرده ام. (خدا ایشان را به سبب این تهمت بکشد)!!! عده أى دیگر نسبت بابیت به من داده اند، (خدا ایشان را لعنت کند)!!!. از براى حضرت بقیه الله (عج) بعد از نواب اربعه دیگر نایبى وجود ندارد و هر کس چنین ادعایى کرد (بر همه واجب است که او را بکشند.)!!! سپس اعلام میکند که امروز امام زمان محمد ابن حسن العسکرى(عج) امام بر حق و حجت خدا می باشد.

ب- باب و مساله  احکام الهی:

در صفحه پنج از کتاب صحیفه عدلیه میرزا علیمحمد راجع به دین اسلام بحث میکند و میگوید: این شریعت مقدسه نسخ نخواهد شد، بلکه حلال محمد حلال است تا روز قیامت و حرام محمد حرام است تا روز قیامت

در صفحه هفتاد و هشت از کتاب رحیق مختوم جلد اول در ترجمه آیه ۴۰ سوره احزاب (که ما این آیه را در مقاله ای تحت عنوان اسلام تنها آیین یکتاپرستى مورد استناد قرار داده ایم) از قول آقاى میرزا حسینعلى معروف به بها الله میگوید: رسالت و نبوت به حضرت محمد (صلى الله علیه ختم) گردید و مقام من رسالت و نبوت نبوده و نیست در صفحه صد و چهارده از قاموس توقیع جلد اول دقیقا این مطلب تکرار شده است

ج- علیمحمد و حسینعلى و مساله خدا :

میرزا علیمحمد در صفحه پنجم از لوح هیکل الدین که ضمیمه بیان عربى است، خود را ذات خدا و هستى او معرفى مینماید.

میرزا حسینعلى نیز به صورت جداگانه در صفحه دویست و بیست و نه از کتاب مبین اظهار میدارد: لا اله الا انا المسجون الفرید. یعنى نیست خدایى بجز من زندانى تنها.

آقایان بهایى در جریان هستند که تفسیر دستورات و مطالب کتب طبق این آیین حرام است، و باید ظاهر عبارات را بپذیرند. پس بر هر بهایى واجب است که هر دو ادعا را قبول کرده و تا اینجا دو خدا داشته باشد، یکى میرزا علیمحمد که طبق همین آثار اشاره شده، یکروز خود را عبد امام دوازدهم حضرت محمد ابن حسن العسکرى(عج) می دانست، بعد به درجه قائمیت، و بعد بتدریج تا حد خدایى صعود فرمود. و دومى هم آن خداى تنها و زندانى بود.ان شاء ا… در شماره بعدی مساله بهائبت و عصر مدرنیته را شروع خواهیم کرد.

      اللهُمَ عَجِل فی فَرَجِ مُولانا صاحِبَ الزَمان(عج)            ذی القعـــده ۱۴۳۰              

و َاحــفِظ نائِبَ المَهدی اِمـــامَنا الخامنِــه ای            مجـمع رهـــــــروان ولایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *